ČAROLIJA VINA U SLADOLEDU

KAKO JE SVE POČELO

UPOZNAJTE 

VINKU I VINKA

Vinko i Vinka su zaljubljene bobe grožđa koje su svoje bogatstvo okusa pretočile u vino.


kako smo počeli..
 

2019 - STVARANJE IDEJE

Hrvatska udruga poslodavaca raspisala je natječaj za Poduzetnike budućnosti. Mislili smo, mislili i smislili!

S ciljem obogaćivanja turističke ponude i iskorištavanja prirodnih resursa našeg kraja, razvili smo novi proizvod - VINSKI SLADOLED.

Požeški je kraj, bogat vinogorskim područjima, tijekom godine privlači velik broj turista različitim turističkim ponudama i manifestacijama kao što su Vincelovo, Grgurevo, Ivanjski krijes, Požeško kulturno ljeto, Aurea fest, Martinje. Sve požeške manifestacije uvijek su popraćene gastronomskom ponudom koja prezentira plodove rada naših ratara i stočara i bogatstvo Slavonije. Od kulena, kulenovih seka, čvaraka, kolača iz naših OPG-ova, požeškog ćevapa, fiša sve do kraljice stola - graševine.

Upravo je vino najpoznatiji proizvod našega kraja, stoga je vinu posvećeno najviše manifestacija od kojih je najpoznatiji Aurea fest - festival vina i pjesme koji se održava početkom rujna svake godine.

Najpoznatija vina požeškoga kraja su: graševina, pinot sivi, pinot bijeli, Rajnski rizling, Sauvignon, Chardonnay, Muškat žuti, Pinot crni, Merlot, Zweigelt, Sauvugnon rose, Frankovka, Traminac i pjenušava vina.

Vino se koristi na brojne načine; kao napitak, kao dodatak jelima, kao sastojak za kolače.

Razmatranjem još jednog načina kako stvoriti novu primjenu vina u gastronomiji, dosjetili smo se stvaranja novog proizvoda na bazi vina - vinskog sladoleda.

Spajanjem okusa vina i sladoleda pružit ćemo posjetiteljima jedinstveno gastronomsko iskustvo - uživanje u okusima vina na novi način - kroz sladoled. 

  Plan proizvodnje: vinski sladoled će proizvoditi učenička zadruga naše škole (u ponovnom osnivanju) u prostorijama praktikuma za kuharstvo koje je opremljeno svom potrebnom opremom osim uređaja za proizvodnju sladoleda kojeg ćemo nabaviti sredstvima dobivenim u projektu (ili iz sredstva Škole). Za proizvodnju će se koristiti namirnice iz lokalnih OPG-ova (mlijeko, vrhnje, voće, vino) tako da će sladoled imati lokalno podrijetlo.

Plan distribucije: postoje 2 oblika distribucije sladoleda Vinys. Prvi oblik je sladoled u pakiranjima od 100g, 200g i 475g koji ćemo plasirati kroz lokalne ugostiteljske objekte i prodavaonice, dok ćemo tijekom održavanja lokalnih manifestacija imati svoj štand u gradu.

Ciljano tržište: kako u tijeku proizvodnje dolazi do redukcije alkohola vinski sladoled mogu konzumirati sve dobne skupine s naglaskom na odrasliju populaciju.

Plan marketinga: intenzivne promidžbene aktivnosti - mrežna stranica, facebook profil, instagram, lokalni mediji, turistička zajednica, jumbo plakat, promidžbeni materijali s logom Vinys sladoleda. 


2019 - REZULTATI NATJECANJA

S ponosom javljamo - Projekt učenika Obrtničke škole iz Požege "Vinys - vinski sladoled" proglašen je jednim od najboljih poduzetničkih projekata od strane Hrvatske udruge poslodavaca 

Međunarodno natjecanje Budi uzor 2019.

Članovi Medijske skupine i Poduzetničkog tima pod vodstvom mentorica prof. Jadranke Kaučić i Marijane Levar sudjelovali su u finalu međunarodnog natjecanja Budi uzor 2019. Na natjecanju je sudjelovala 21 država koja je predstavila 290 inovacija i 151 poslovni plan od koji je deset ušlo u završnicu i u trominutnoj prezentaciji predstavilo svoj poslovni plan pred prosudbenim povjerenstvom.

Naš Poduzetnički tim poslao je dva rada na natječaj i oba su pozvana u završnicu. Na natjecanje su se prijavili učenici 3.h razreda smjera turističko-hotelijerski komercijalist koji su predstavili svoje poslovne planove Vitaminumm i Vinys. Učenici su nagrađeni plaketom Budi uzor Gastro za najbolje poslovne planove u području gastronomije te su dobili plaketu za posebno uspješan nastup u prezentaciji poslovnih planova.

Svoje dojmove o natjecanju za Glas Slavonije iznijeli su mentori: "Sudjelovanje na natjecanju u izradi i prezentaciji poslovnih planova Budi uzor 2019. učenicima Obrtničke škole iz Požege značilo je još jedno veliko priznanje za trud koji su uložili u realizaciju projekta kroz rad u Poduzetničkom timu i Medijskoj skupini čiji su članovi u izvannastavnoj aktivnosti. Tijekom rada stavljen je naglasak na teme iz Kurikuluma međupredmetne teme Poduzetništvo. Učenici stječu kompetencije za razvoj poduzetništva kroz razvijanje sposobnosti učenika da pretvore ideje u djela. Jedan od temeljnih dokumenta za takvo djelovanje je izrada poslovnih planova, ali isto tako i medijska kultura putem koje razvijamo komunikacijske vještine potrebne za poduzetničko djelovanje. Ideja za naše projekte rodila se iz želje da učenici promišljaju iz perspektive budućih djelatnika u turizmu. Za početak samo analizirali sebe iz uloge potrošača koji uvijek traži nešto novo, a nakon toga i iz uloge budućih turističkih djelatnika koji će takvu potrebu zadovoljiti. Zajedno smo kroz oluju ideja došli do dva projekta - vinskog sladoleda (Vinys) i proizvodnje zdravih obroka i postavljanja samouslužnih aparata za zdravu hranu u školama (Vitaminumm). Tijekom rada na ovom projektu bili smo vođeni lajtmotivom od ideje do realizacije." izjavila je mentorica Marijana Levar.

"Ponosne smo na uspjeh svojih učenika. Učenici uvijek imaju prekrasne zamisli, od njih se može puno naučiti ukoliko im se da prostor i usmjere njihove aktivnosti. Dugogodišnji rad u nastavi pokazao je da se kroz projektnu nastavu najidealnije ostvaruju učenički potencijali i tada do izražaja dolazi njihova kreativnost i inovativnost koju ne možete potaknuti klasičnim oblicima nastave. U središtu naših promišljanja su aktivnosti učenika kojima će jačati komunikacijske vještine i strukovne kompetencije. Sudjelovanje na natjecanju Budi uzor 2019 dalo je našim učenicima još jednu potvrdu da su trud i rad presudan faktor uspjeha ukoliko postoji motivacija za realizaciju poslovne ideje. Povratna informacija koju smo dobile kao mentori ide u prilog činjenici da su naši učenici osnažili svoje samopouzdanje i da su ponosni na priznanje koje su primili s obzirom na sudionike natjecanja. Biti učenik trećeg razreda strukovne škole i natjecati se u kategoriji sa studentima završnih godina veliki je izazov i veliko priznanje", izjavila je Glas Slavonije prof. Jadranka Kaučić.

Ovim projektom učenicu su razvili svoju ideju od koncepta do realizacije, oslobodili svoju kreativnost, razmišljali izvan okvira, vjerovali u sebe, bili odgovorni i uspjeli. Drago nam je što je stručno povjerenstvo Budi uzor 2019. prepoznalo rad naših učenika, njihov entuzijazam, kreativnost, poduzetnost i što smo u Tera Tehnopolisu dobili partnera koji će podupirati razvoj poduzetničkih kompetencija kod učenika na taj način da im se daju kvalitetne smjernice kako promišljati i djelovati poduzetnički. Takva suradnja bit će neprocjenjiv kapital za naš poduzetnički tim jer jedino na taj način možemo osnažiti naše učenike da se bave poduzetništvom.

Naše ideje i radove možete pratiti na mrežnim stranicama https://vinys.webnode.hr i https://vitaminum.webnode.hr